بلک لیست چیست ؟

بلک لیست چیست ؟

اگر به تازگی قصد ثبت نام و استفاده از پنل اس ام اس را پیدا کرده اید و می خواهید با ارسال پیامک و اس ام اس تبلیغاتی کسب و کار خودتان را رونق بدهید حتما با واژه بلک لیست ( لیست سیاه ) برخورد کرده اید .

اما بلک لیست چیست و چه مفهومی دارد ؟

برای بسیاری از افراد روزانه پیامک های تبلیغاتی متعددی در ساعات مختلف و حتی با محتوا آزاردهنده و نامرتبط ارسال می شود . به همین دلیل بعضی از افراد پیامک های تبلیغاتی خود شماره خود را مسدود می کنند تا به کل هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند و بدین صورت آفر ها و پیشنهادات ویژه را هم بیخیال شوند.

کاربرانی که پیامک های تبلیغاتی شماره خود را مسدود کرده اند و تمایلی به دریافت اس ام اس تبلیغاتی ندارند بلک لیست یا لیست سیاه مخابرات گفته می شود. این مخاطبین پیامک های تبلیغاتی را دریافت نمی کنند.

اگر شما هم میخواهید پیامک های تبلیغاتی شماره خود را مسدود کنید مقاله نحوه مسدود کردن پیامک های تبلیغاتی مارا بخوانید.

بلک لیست چیست ؟ نحوه ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات

نحوه ارسال پیامک به بلک لیست

طبیعتا همه افرادی که از پنل اس ام اس استفاده می کنند و قصد ارسال پیامک را دارند هدف شان تبلیغات و ارسال پیامک تبلیغاتی نیست و لازم است تا پیامک آنها در هر صورتی به مخاطب شان برسد .

در مواردی مانند کد ورود به سایت , پیامک ثبت سفارش , یادآوری اقساط , ارسال کدپیگیری مرسوله پستی و … لازم است تا حتما پیامک شما به مخاطب تان برسد چون کاربر شما در لحظه به پیامک شما نیاز دارد و راضی به دریافت این پیامک است .

به چنین پیامک هایی که کاربر شما در لحظه به پیامک شما نیاز دارد و کسب و کار شما را نیز می شناسد پیامک خدماتی گفته می شود . پیامک های خدماتی تحت هر شرایطی به مخاطب شما می رسد حتی اگر مخاطب شما در بلک لیست باشد .

نحوه ارسال پیامک خدماتی

در صورتی که شما قصد ارسال پیامک خدماتی را دارید برای اینکار باید از خطوط خدماتی استفاده کنید . دقت داشته باشید که با استفاده از خطوط خدماتی شما امکان ارسال پیامک به تمام افراد را دارید اما با خطوط خدماتی به هیچ عنوان نمی توانید پیامک تبلیغاتی ارسال کنید .

انواع خطوط خدماتی

خطوط خدماتی انواع مختلفی دارند اگر با آنها آشنا نیستید مقاله خطوط خدماتی چیست ؟ را بخوانید. اما به طور کلی خطوط خدماتی به دو دسته تقسیم می شوند.

خطوط خدماتی اشتراکی

خطوط خدماتی اشتراکی , خطوطی هستند که به صورت عمومی در اختیار اعضای پنل اس ام اس قرار می گیرد تا بتوانند ارسال ها و اطلاع رسانی های خود را حتی به افرادی که در بلک لیست مخابرات هستند نیز انجام دهند .

کسب و کار ها و افراد مختلف ارسال های خودشان را از خطوط خدماتی اشتراکی انجام می دهند و همانطور که از اسم این خطوط نیز مشخص است به صورت اشتراکی توسط افراد مختلفی استفاده می شود.

خطوط خدماتی اختصاصی

خطوط خدماتی اختصاصی , به طور اختصاصی متعلق به شماست و امکان ارسال پیامک های شما به افراد حاضر در بلک لیست مخابراتی را نیز دارد .

خطوط اختصاصی به صورت پیشفرض موقع ثبت و فعالسازی تبلیغاتی هستند و پیامک هایی که از طریق آنها ارسال می شوند به افراد بلک لیست ( لیست سیاه ) ارسال نمی شود . اما مطابق با قوانین و مقررات هر اپراتور شما می توانید خط اختصاصی تبلیغاتی خود را به حالت خدماتی در بیاورید . در صورتی که خط اختصاصی خود را تبدیل به خط خدماتی کنید با این حال باز هم امکان ارسال تبلیغات را ندارید و در صورت شناسایی تبلیغات امکان انسداد شماره و دریافت جریمه نیز وجود دارد .

هر اپراتور قوانین و مقررات خاص خودش را برای خدماتی کردن خطوط اختصاصی دارد . اما به طور کلی پیشنهاد ما استفاده از خطوط 998 و 9999 است .

اگر قصد تهیه خط اختصاصی برای کسب و کار خود را دارید می توانید از صفحه تعرفه و اطلاعات خطوط اختصاصی بازدید کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *